torsdag 11. februar 2016

Strikkefestivalen 2016, forberedelser




Jeg skal være med på Strikkefestivalen FB /Strikkefestivalen
i gamlebyen til høsten.
Jeg skal holde to kurs
- bestemorrueter for nybegynnere og
glassmalerirute for vidrekommende.
Har sommerfugler i magen
og kjenner på at jeg må ha et sikkelig opplegg!


Så jeg kombinerer garnslankinga mi
med å prøve ut bestemorruter.
Her har jeg brukt to tråder tynn hekletråd
kryfarget og sort,
og to tråder blå vevetråd
(arv etter sviger-farmor, den er ganske stiv, 
virker nærmest vokset).


Jeg har heklet tradisjonelle ruter
med tre staver og en luftmaske.
Alle rutene er kantet med fastmasker
før jeg har sydd de sammen.
Har heklet en blondekant
med enkel tråd rundt.


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...