tirsdag 15. oktober 2013

Bestemorugle

 

Første ugleprosjekt
blir heklet i helsyntetisk garn
fra Europris, Nille og TGR.
Klare, flotte farger,
mykt og godt
- men fortsatt syntetisk...

 

Har telt meg ut fra ymse bilder på nett,
lest gratismønstre
(med "motivet oppå")
for å forstå hvordan jeg får til
bestemorlappen bak uglen.
Var super eplekjekk på 
forrige Kreativ Lørdag (Fredrikstad Husflidslag)
og skrev med meg mønster...
Men jeg liker jo ikke mønster...
Så det gikk som det måtte gå...
Heldigvis var jeg der
og kunne rette opp feil og mangler.
Blir lenge til neste gang jeg prøver 
meg som mønsterskriver!




Uglelappene blir bra,
jeg har lagd en stor sirkel av lapper,
med krabbemasker på toppen,
tenkte det skulle bli esketrekk.
Men først må de få svarte øyne
- perler, sting, pålimte?
Jeg er så dårlig på akkurat den siste finnishen...
For hodet er allerede over på neste prosjekt!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Artig:) dette må prøves! Finner mye inspirasjon hos deg;) lene

Janet sa...

Hiv deg rundt! Ugler er gøy!

Velkommen tilbake :)

Unknown sa...

Så skjønne! :) Desse hadde definitivt falt i god jord på jenterommet :) Ja, på alle romma eigentleg :)
Korleis blir det syntetiske stoffet etterkvart? Nuppar det veldig? Statisk?

Janet sa...

Jeg har aldri heklet helsyntetiske plagg, men blanding ull/akryl har jo en lei tendens til å nuppe. Aldri opplevd at det blir statisk.

Ugleremsen blir jo montert på en eske, så der tviler jeg på nupping.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...