tirsdag 2. juli 2013

Sommerhagen

Jeg trodde jo beddet mitt
hadde avgått  med døden
etter den kalde vinteren...

Men jeg har gravd opp, fylt på med jord,
hentet store steiner og
fått subbus i grøfta
- og lykken var stor da jeg så
at det begynte å spire og gro!!!



Prestekragene og de blå og hvite storklokkene
ble satt ned da beddet ble laget for noen år tilbake.
De er avleggere fra et gammelt bedd i hagen.


Løytenantshjertet ble satt ned 
for en 2-3 år siden,
og den har vært enorm i år!


Dette er "den nye delen".
Her gravde jeg opp og plantet forrige året.
I år har jeg flyttet over
de laveste staudene, prestekrager og
noen perleblomstløker.
Har plantet et tre,
en rose og en sommerfuglbusk.
Blir spennende!!!


Avklipte lupiner, akkeleier
og prestekrager inne i bua.
På trappa står ildtoppene fra påske
og en kamerat som ble med hjem 
fra Gøteborg
- den kvekkende frosken Henrik.
Velkommen på besøk!


2 kommentarer:

fru trollhagen sa...

Flotte og inspirerende bilder fra hagen din :) Vi flyttet inn i nytt hus i april og har begynt å lage hage. Etter hvert skal vi handle planter, fram til nå har det vært mest graving og bæring :) Søndag startet vi på et staudebed etter å ha fått stauder fra svigers hage :) Gøy med hage! :)

Janet sa...

Å det er så morro å "arve" stauder!!! Lykke til med hagen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...