fredag 18. januar 2013

Første kurskveld

Da vi flyttet ned til Fredrikstad
(fra Tromsø)
sommeren 2000
sa jeg:
"Jeg ønsker meg egne lokaler i gamlebyen,
der skal jeg holde kurs, ha butikk og la kreativiteten blomstre!"

Nå har jeg nådd målet!!!
Greit nok ikke mine lokaler,
de tilhører Fredrikstad Husflidslag,
men som medlem 
har jeg tilgang til flotte lokaler,
sentralt, midt i gamlebyen!
Det er ikke min butikk, 
men jeg har mulighet 
til å vise varene mine,
sammen med andre,
i sommerbutikken og på julemarkedet.

Og på mandag startet jeg mitt første kurs!!!!
15 timer,
fordelt på fem mandager,
med 7 deltagere som vil lære frihekling.
Første kvelden pratet jeg litt om historie,
viste noen produkter,
og loddet stemningen.
Alle kunne hekle,
noen hadde holdt på i år,
andre var relativt ferske.
Vi startet med sirkler - øyer
hvordan få de flate
og hvordan feste de til hverandre...
Konsentrasjonen var høy
men praten satt løst
og jeg tror vi alle sammen gleder oss til mandag.

Gjengen min fikk hjemmelekse
hekle navnet ditt
Det blir spennende å se resultatet!
(Skal spørre om jeg får ta bilder på mandag :) )

1 kommentar:

Edny sine puslerier sa...

Så spennende. Håper vi får se den kreative hjemmeleksa;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...