torsdag 15. mars 2012

Pintrest

Hmmm, hva tenker jeg om pintrest?
Leste et innlegg hos Timotei , det ble en sikkelig tankevekker og jeg vil tenke meg om både en og to og tre ganger før jeg hiver meg rundt.
Jeg kikket innom
http://pinterest.com/source/ditt bloggnavn.blogspot.com/
og oppdaget at bilder fra min blogg har blitt pinnet.Saken er at det ikke er mitt bilde, eller mitt tre for den saks skyld og jeg har til og med linket til kunstneren under bilde. De som har pinnet meg referer til
"Truly awesome yarn bomb, in Norway",
men jeg tror treet står i Australia...
Kunstneren heter Carol Hummel , en sann inspirasjonskilde!!!


1 kommentar:

Timotei sa...

Ja, det er dessverre fort gjort at folk bare pinner i vei uten å sjekke kilden ordentlig først...

Jeg hadde også flere bilder der med uriktige opplysninger. Jeg fant ut hvem som hadde pinnet meg og så tok jeg kontakt med personene og ba dem pent om å ta bort bildene.

Veldig synd dette, for Pinterest er jo egentlig et himmelrike for oss som finner inspirasjon i det visuelle!

Nå har jeg lagt inn kode i bloggen min slik at den er sperret for videre pinning. Jeg vil jo gjerne ha kontroll på hvor bildene mine havner hen. En bloggvenninne av meg fant bilder av barna sine på Pinterest. Det var visst ei dame der som samlet på bilder av "cute babies"...Forstå det den som kan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...